Kako popuniti LinkedIn profil da bi te recruiteri primijetili?

Saznajte kako popuniti LinkedIn profil i privući pažnju

Traženje posla obično je sveobuhvatan i vremenski zahtjevan posao, koji oduzima puno vremena. Pretraživanje oglasa za posao, portala za zapošljavanje i agencija za zapošljavanje oduzima puno vremena, posebice na dinamičnom hrvatskom tržištu kada je informacija i mogućnosti jako puno. No ako ti je važan cilj pronalazak novog posla ili još važnije, prvog posla, moraš znati kako popuniti LinkedIn profil jer to može biti presudno za pokretanje tvoje karijere.

Svi smo već dobro upoznati s činjenicom kako je LinkedIn danas najveća poslovna društvena mreža i koliko je važno biti prisutan na njoj, čak i ako ne tražiš posao. To je platforma koja ne samo da korisnicima omogućuje da razmotre poslovne mogućnosti i mogućnosti zapošljavanja, već ih povezuje s drugim svestranim profesionalcima i poslodavcima koji im mogu pomoći pri razvoju karijere. Donosimo ti nekoliko savjeta i trikova za stvaranje zanimljivog i dobro posjećenog LinkedIn profila.

 

1. Linkedin profili s punim imenom i prezimenom odaju dojam vjerodostojnosti

Bez obzira što ovo zvuči potpuno logično, mnogi ljudi koriste lažna imena ili samo inicijale. Na taj način, odaje se dojam neprofesionalnosti ili nezainteresiranosti za potencijalne promjene radnog mjesta. Želiš li da ti se recruiteri direktno obrate putem poruke kada imaju otvoreno radno mjesto koje bi odgovaralo baš tebi, svakako unesi svoje puno ime i prezime na profil.

 

2. Postavi sliku na LinkedIn profil

Dodavanjem slike profila daješ priliku da stručnjaci za regrutaciju i selekciju steknu vizualni dojam o tebi, što im može olakšati da te zapamte. Prema rezultatima istraživanja LinkedIna, pokazalo se da profili s postavljenim slikama imaju 21 puta više pregleda i devet puta više zahtjeva za povezivanje od onih koji nemaju. Pri odabiru profilne slike, pobrini se da koristiš autentične, nedavne i profesionalne slike.

 

3. Napravi dobar naslov i sažetak LinkedIn profila prilagođen tražilicama

Istraživanja su pokazala da se prvi dojam stvara u samo 5 do 10 sekundi, stoga su naslov i sažetak profila, uz tvoju sliku profila, najvažniji aspekti. Naslov je mjesto u kojem je potrebno spomenuti svoju stručnost i zanimanje relevantno za karijeru u kojoj se želiš razvijati. U svom sažetku opiši najvažnija iskustva, vještine i znanja te svoje želje i motivaciju za daljnjim razvojem.

Naslov i sažetak olakšavaju poslodavcima da pronađu baš tvoj profil kroz ključne riječi koje se spominju u njima. Stoga razmišljaj što će recruiteri upisati u tražilicu ako žele pronaći osobe tvog profila. Uključi upravo navedene ključne riječi u naslov i sažetak i olakšaj im da dođu do tvog profila. Istraži druge profile iz svoje industrije i područja ako ti nedostaje inspiracije. Usredotoči se samo na ono što je relevantno, na sažet i profesionalan način.

Nemoj odmah pribjegavati AI opciji (koja se nudi pri pisanju sažetka) jer AI kreira sažetke koji su vrlo slični jedan drugome i može se dogoditi da više tvojih kolega na kraju ima sličan sažetak. Stoga je dobro unijeti nešto originalnosti i autentičnosti.

 

4. Opiši svoje radno iskustvo

Osim navođenja kompanija i pozicija koje se odnose na tvoje prethodno radno iskustvo, svakako dodaj opise pozicija. Detaljno opiši konkretne zadatke, kao alate i aplikacije koje koristiš te svoja postignuća. Ovdje imaš priliku naglasiti svoju snagu i ambicije, no također razmišljaj o korištenju relevantnih ključnih riječi i termina koje bi se mogle koristiti u pretragama. Opcije uređivanja teksta omogućuje ti da opise prikažeš pregledno pomoću grafičkih oznaka (bulleta) ili istakneš najvažnije informacije. To će poboljšati preglednost i tako tvoje opise učiniti zanimljivijima.

 

5. Iskoristi dodatne dijelove profila

Vještine (Skills) su često jedan od elemenata koje poslodavci pretražuju putem LinkedIna. Stoga nemoj propustiti unijeti u ovu rubriku vještine koje posjeduješ. Također ih možeš povezati s prethodnim pozicijama i radnim mjestima, kako bi čitatelju bilo jasnije povezati ih s konkretnim radnim iskustvima.

Unesi samo vještine koje zaista posjeduješ radi očuvanja svog kredibiliteta, budući da mnoštvo nepovezanih vještina može dovesti u pitanje tvoje stvarne kompetencije.

 

6. Zatraži preporuke od svojih bivših poslodavaca

Profesionalni profili često imaju ispunjene rubrike preporuka. Ove preporuke ne bi trebale biti zastarjele i trebale bi doći od strane ljudi s određenom reputacijom, dakle od bivših kolega ili nadređenih osoba, koje mogu opisati tvoje specifične vještine, znanja i snage.

Također, preporuči druge preko LinkedIna! Sigurn ti padaju na pamet kolege s kojima je bio užitak raditi ili mentori koji su ti bili od pomoći. Preporučujući ih, ne samo da ulažeš u kvalitetne odnose, već i povećavaš vjerojatnost da tvoj profil budete “viđen” na LinkedInu.

 

7. Prilagodi svoj LinkedIn URL

LinkedIn nam omogućuje da brzo i jednostavno prilagodimo naš URL koji je pridodan našim profilima. Umjesto nesukladnih slova i znakova možeš promijeniti na: www.linkedin.com/in/imeprezime/. URL adresu može promijeniti na svoje ime, naziv tvrtke ili što god odabereš. Uredna URL adresa govori o tvojoj temeljitosti te da zaista paziš na svaki detalj.

 

8. Uključi podatke za kontakt

Nakon izrade cjelokupnog profila s aktualnom slikom, naslovom, sažetkom, opisanim radnim iskustvom i povezivanja s određenim brojem ljudi, moraš osigurati da poslodavci mogu stupiti u kontakt s tobom. Ako ne dodaš kontakt podatke, poput e-maila, cijeli proces izrade profila može biti uzaludan. Stoga, ne zaboravi ažurirati svoje kontakt podatke.

 

9. Ispuni Open to work rubriku

LinkedIn ti nudi mogućnost da uneseš detalje o poslovima koji te zanimaju. Open to rubrika nalazi se ispod broja konekcija te u njoj možeš označiti jesi li poslodavac (Open to hiring) ili posloprimac (Open to finding a new job). U ovu rubriku možeš dodati nazive pozicija koje te zanimaju (maksimalno 5 pozicija). Također i modele rada (od kuće, u uredu, hibridno), lokacije koje ti dolaze u obzir, željeni početak rada itd. Važno je napomenuti da ove informacije mogu biti vidljive svima, ako tako podesiš postavke, a mogu biti vidljive samo recruiterima tj. osobama koje imaju plaćene LinkedIn Recruiter licence (ovdje se osigurava privatnost da osobe iz tvoje organizacije ipak ne vide ovaj podatak).

 

I za kraj

Nadamo se da si saznao/la kako popuniti Linkedin profil, a želimo ti strpljenja i inspiracije pri ispunjavanju svog profila. Moramo napomenuti da ovaj posao nikada nije potpuno gotov. LinkedIn neprestano objavljuje nove funkcionalnosti, koje je korisno pratiti i ažurirati svoj profil. S druge strane, kako se razvija tvoja karijera, osjetit ćeš potrebu da neke ranije informacije ažuriraš, neke opise skratiš, a na druge staviš naglasak.

Ako si u fazi svoje karijere kada razmišljaš o promjeni, uvijek nam se možeš obratiti za savjet o sljedećim koracima. Čak i ako u ovom trenutku nemamo objavljenih oglasa koji te zanimaju, svoj životopis ili LinkedIn profil možeš nam poslati putem otvorene prijave. Bit će nam drago upoznati se s tobom i porazgovarati o tvojoj karijeri!

Novosti

Selekcija IT stručnjaka na izazovnom lokalnom tržištu

Pomažemo mladim talentima pronaći posao: naš doprinos Danu karijera RIT-a

Kako dugogodišnja suradnja može optimizirati selekcijski proces